Tágasabb, összekapcsoltabb és nagyobb érzelmeket vált ki: az új ŠKODA OCTAVIA
Még jobb, még tágasabb, biztonságosabb, összekapcsolt és nagyobb érzelmeket vált ki, mint valaha: a bestseller negyedik generációjának megjelenésével a ŠKODA új szintet ért el. A ŠKODA márka szíve és motorja hosszabb és szélesebb mint elődje, még nagyobb csomagtartóval rendelkezik, és még komolyabb érzelmeket vált ki az új ŠKODA tervezési stílus-nyelvnek köszönhetően. Az új belső tér koncepció ötvözi a tágasságot és a kiemelkedő funkcionalitást a kiváló minőségű anyagokkal és az okos részletekkel. Az innovatív csatlakoztathatóság és az új vezetőt segítő rendszerek még magasabb szintre emelik a kényelmet és a biztonságot.
Bernhard Maier, a ŠKODA AUTO vezérigazgatója elmondta: „A ŠKODA számára az OCTAVIA rendkívül fontos. Ez az oka annak, hogy teljesen átalakítottuk ezt az autót. Az eredmény minden idők legjobb OCTAVIA-ja - még tágasabb, praktikusabb és még biztonságosabb mint valaha. Azáltal, hogy a legújabb generációt a 60. évforduló alkalmából leplezzük le, jelentős lépést teszünk előre. Az elmúlt hat évtizedben az OCTAVIA jelentősen hozzájárult a vállalat és a márka pozitív fejlődéséhez. Egészen biztos vagyok abban, hogy az új generáció is szerepet fog játszani a pozitív fejlődés fenntartásában. ”
Hatvan évvel az OCTAVIA gyártásának 1959-ben történő elindítása után a ŠKODA most bemutatja, még az 1996-os újraindítás korabeli változathoz képest is a legjobb modellt. A negyedik generációs OCTAVIA továbbra is a márka szíve és motorja, több mint 6,5 millió OCTAVIA gyártásával ez a legnagyobb darabszámban értékesített ŠKODA. Az OCTAVIA évek óta valódi ikonként szolgál, mind a szülőföldjének számító Csehországban, mind a világ számos más piacán. Ennek okai nyilvánvalóak: modern formával és modern technológiával rendelkezik, hatékony, rendkívül praktikus és magas színvonalú; kivételes nagyságú helyet és kiváló ár-érték arányt kínál.
Nagyobb és még vonzóbb
Az új OCTAVIA tovább fejlődött, az új méreteknek és a ŠKODA tervezési nyelvezet legújabb fejlesztéseinek köszönhetően még érzelmesebb és dinamikusabb, mint sikeres elődje. 4.689 mm-es hosszúságával a ferdehátú 19 mm, a COMBI pedig 22 mm-rel hosszabb, mint a harmadik generációs modell volt, míg szélessége 15 mm-rel nőtt. A COMBI csomagtartó kapacitása, amely kategóriájában a legnagyobb, 30 literrel 640 literre nőtt. A ferdehátú csomagtartója 600 liter, ami 10 literrel nagyobb, mint az előző generációnál. Az új orr-rész és a borotvaéles, keskenyebb új fényszórók látványos megjelenést nyújtanak, és a tompított-, a távolsági- és a nappali menetjelző reflektorok alapkivitelben LED-technológiával rendelkeznek. A hátsó lámpák, fék- és ködlámpák LED-technológiával is működnek. Az újonnan kialakított, keskeny tetősínek hangsúlyozzák az OCTAVIA COMBI hosszúkás sziluettjét, míg a ferdehátú szinte kupénak tűnik. A 19 collos könnyűfém keréktárcsák mindegyik modellvariánsnak kiváló megjelenést kölcsönöznek. A kristályfekete, a lávakék és a titánkék újonnan kerültek be a színválasztékba; a Chrome és a Dynamic csomag pedig opcionális extrák.
Új belső koncepció és többszintű műszerfal
Az újonnan kialakított belső térben az OCTAVIA új két küllős kormánykerékkel rendelkezik, amely opcionálisan fűthető, és - ha multifunkciós változatban rendelik - új vezérlőgombokkal és recézett görgető kerekekkel érkezik, így a járművezető összesen 14 különböző funkciót használhat anélkül, hogy a kezét levenné a kormányról. Az átalakított műszerfal moduláris és különféle szintekre rendezett egy nagy, önálló központi kijelzővel. A középső konzolt elegáns, tiszta krómozott részletekkel díszített – csakúgy mint az új ajtó burkolatok és fogantyúk. Az új és lágy tapintású anyagok prémium megjelenést kölcsönöznek a belső térnek, míg az új LED-es hangulatvilágítás különleges vizuális érzetet ad a bejárati ajtóknak és a műszerfalnak, közvetett módon tíz különböző színű megvilágítással – kívánságra akár további színekben is megjeleníthető és koordinált világítási forgatókönyvek is választhatók.
Bemutatkozik a head-up kijelző, és a különösen gerinc barát Ergo ülés
Az opcionálisan választható, különösen gerinc barát Ergo ülések, amelyek többek között elektromos masszázs funkciót is kínálnak, először kaphatók a ŠKODA-ban. A csúcsváltozatban szellőztethetők és a „német egészségesebb hát kampány” jóváhagyási pecsétjével is rendelkeznek. Az opcionális head-up kijelző további újdonság a ŠKODA-kban. A legfontosabb információkat, mint például a sebességet, a navigációt, a felismert forgalmi jeleket és az aktivált járművezető-asszisztens rendszereket közvetlenül az opcionálisan fűtött szélvédőre vetíti. A 4,2 hüvelykes, többfunkciós Maxi DOT 16 színű kijelző alapkivitelben kapható, míg a háromzónás Climatronic először mutatkozik be az OCTAVIA-ban. Az opcionális kulcs nélküli járműnyitási rendszer (KESSY) használatával most mind a négy ajtó együtt nyitható. A széria felszereltség elektromos oldal-ablakokat és elektromechanikus parkoló féket is tartalmaz. A ŠKODA OCTAVIA már kapható akusztikus oldalsó ablakokkal, amelyek még tovább csökkentik az utastérbe jutó zajokat.
DSG shift-by-wire technológiával és opcionális teljes LED Matrix fényszórókkal
Az új OCTAVIA az első ŠKODA, amely valaha a DSG működtetésére alkalmazza a Shift-by-wire technológiát, amely elektronikusan továbbítja a vezető sebességi fokozat választását a sebességváltóhoz. A szokásos DSG kar helyére tehát van egy új vezérlőmodul, amely a középső konzolon található egy kis billenőkapcsolóval a hajtási módok kiválasztására, valamint egy gomb a parkolási módhoz. Opcionálisan kaphatók innovatív, teljes LED-es mátrix fényszórók, amelyek lehetővé teszik a vezető számára, hogy a távolsági fényt bármikor bekapcsolja, anélkül, hogy a többi úthasználót elkápráztatná. További választási lehetőséget jelentenek a kristály elemeket és a dinamikus jelzőfényeket tartalmazó teljes LED-es hátsó lámpák. A ŠKODA-ban debütál számos új biztonsági rendszer, például az új kikerülés-asszisztens (Collision Avoidance Assist), a Turn Assist, kiszállás-figyelmeztetés (Exit Warning) és a helyi forgalom figyelmeztető funkció. Az OCTAVIA további új szolgáltatásai közé tartozik az Area View, a holttér figyelő rendszer és a prediktív sebességtartó automatika, amelyek - a közlekedési tábla felismerő rendszer frissített verziójával és a továbbfejlesztett sávtartó asszisztenssel, valamint a közlekedési torlódás asszisztenssel és a vészhelyzet-asszisztenssel (Emergency Assist)- alkotják az átfogó utazási segédrendszert. A Hands-on Detect segítségével ez a rendszer azt is ellenőrzi, hogy a vezető folyamatosan a kormányon tartja-e a kezét. Akár kilenc légzsák, köztük a vezető oldali térd légzsák és a hátsó oldalsó légzsák, védi az utasokat ütközés esetén.
Új alternatív hajtások, hatékony motorok
Az OCTAVIA még soha nem volt annyira hatékony, környezetbarát és nem kínált annyi alternatív hajtómű választási lehetőséget, mint a negyedik generációjában. Első alkalommal kínál a modellsorozat hálózatról tölthető Plug-in hibridet, az OCTAVIA iV-t. A továbbfejlesztett benzinmotorok némelyike mostantól innovatív mild-hibrid technológiával van felszerelve, míg a dízelmotorok a legújabb EVO generációból származnak, és akár 80% -kal kevesebb nitrogén-oxidot bocsátanak ki.
A hajtóművek széles skálája 81kW (110LE) -től 150 kW (204LE) teljesítményig terjed. A tartályokban lévő 17,7 kg földgázzal (CNG), az OCTAVIA G-TEC környezetbarát és hatékony CNG üzemmódban 523 km-t képes futni. Az OCTAVIA iV-ben egy 1.4 TSI benzinmotor és egy villanymotor kombinált teljesítménye 150 kW (204 LE) . Ezzel 37 Ah kapacitással 13 kWh energiát biztosítva a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor teljes elektromos üzemmódban akár 55 kilométeres hatótávolságot biztosít a WLTP ciklusban mérve. A legújabb EVO generációs 1.0 TSI vagy 1.5 TSI benzinmotorokkal felszerelt eTEC-változatok DSG-vel felszerelve mild-hibrid technológiával rendelkeznek. A 48 V-os ékszíjas generátor-indító és a 48 V-os lítium-ion akkumulátor segítségével visszanyerhető a fékezés energiája, mellyel a belső égésű motor elektromos rásegítést kaphat, vagy akár a motor teljesen kikapcsolt állapotában is közlekedhet az autó. Az EVO dízelmotorok az új „twin-dosing” kipufogógáz-kezelést alkalmazzák, ahol az AdBlue®-t a két egymás után elrendezett katalitikus átalakító elé injektálják. A Dynamic Chassis Control, beleértve a Driving Mode Select-et is, ami opcionálisan rendelhető, csúszka-vezérlésekkel rendelkezik, amelyek lehetővé teszik a vezető számára, hogy az egyedi paramétereket, például a felfüggesztést, a csillapítási és kormányzási jellemzőket, vagy a DSG működését saját igényei szerint megváltoztathassa.
A legújabb infotainment rendszerek és továbbfejlesztett virtuális műszerfal (Virtual Cockpit)
Az OCTAVIA-ban a legújabb generációs infotainment rendszerek közül négy változatot választhatnak , a képernyők mérete 8,25-10 collig terjed. Néhány változat gesztusvezérléssel vagy hangvezérlésen keresztül működtethető a Laura ŠKODA digitális asszisztens segítségével. Az első ízben beépített csúcskategóriás Columbus infotainment rendszer képes megjeleníteni a navigációs rendszer térképeit más szintű zoommal, mint a 10,25 collos VirtualCockpit (amelyet egyébként tovább fejlesztettek, így még felhasználó barátabb megoldást jelent ). Ez az új funkció egy innovatív érintőkapcsolóval állítható be a kijelző alatt, amely a hangerő szabályozására is használható. A beépített eSIM-nek köszönhetően az OCTAVIA mindig online működik; ezért a legújabb ŠKODA Connect mobil online szolgáltatások elérése mindig lehetséges. Ide tartoznak az e-segélyhívó, amely kötelező az EU-ban, az átfogó távoli jármű-hozzáférés, az online szórakoztató adatokkal támogatott infotainment alkalmazások. Az autó akár öt USB csatlakozással is rendelkezik médiaeszközök feltöltésére és USB-csatlakozók csatlakoztatásához, amelyek közül az egyik opcionálisan a visszapillantó tükör feletti konzolba is elhelyezhető. Az USB-A 3.0 porttal rendelkező régebbi eszközök egyszerűen csatlakoztathatók az USB-C - USB-A 3.0 között egy adapterrel, melyet a ŠKODA eredeti tartozékok kínálatából lehet választani. Ezenkívül az okostelefonokat induktív módon lehet feltölteni az opcionális telefondoboz használatával. További fontos elem, hogy az akusztikailag optimalizált belső tér és az új opcionális CANTON hangrendszer tökéletes hangélményt nyújt.
Innovatív, Simply Clever funkciók
A dízel autóknál más ismert márka tipikus Simply Clever funkcióinak széles választéka mellett már tartalmaz egy kényelmes töltőcsövet az AdBlue® utántöltésre, amely lehetővé teszi tehergépkocsi-szivattyú töltőcsővel történő feltöltését is. A hátsó lábtérben két okostelefon tároló zseb debütál az első ülések háttámláin. A hátsó ülés alvás-csomagja szintén opcionális extra az OCTAVIA COMBI-ban. Az új, visszahúzható napvédő redőnyök a hátsó ablakoknál lehetővé teszik a sötétítést. A csomagtartó fedele alatt a ferdehátúban és az OCTAVIA COMBI-ban egyaránt egy multifunkciós tárolózseb találhat,ó ez utóbbi egy automatikusan visszahúzható csomagtér rolót is tartalmaz. Ugyancsak újdonság az első ajtókban lévő tároló rekesz esernyővel és kézi kefével, és a szélvédőmosó tartályának fedelébe integrált tölcsér is egy új funkció az OCTAVIA-ban.
kép forrása: https://www.skoda-auto.cz/modely/nova-octavia/nova-octavia-combi