Dr. Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a gyártás és logisztika területéért felelős tagja hangsúlyozta: „A Kísérleti Csarnok összekötő elemként szolgál majd a vállalat gyártásért és logisztikáért, műszaki fejlesztésért és minőségbiztosításért felelős részlegei között a gyártásindításig tartó fázisok során. Itt történnek a szükséges előkészületek az új modellek sorozatgyártásának zavartalan indulásához. A legmodernebb berendezésekkel szerelt új Központi Kísérleti Csarnok ideális környezetet kínál az átfogó vizsgálatok lebonyolítására, mint amilyen a szükséges tesztek és ellenőrzések futtatása vagy a gépek és eszközök optimalizálása a sorozatgyártásban történő használat előtt.”
Az új Központi Kísérleti Csarnok egy saját kis üzemet biztosít a ŠKODA AUTO mérnökeinek. Az autó karosszériaelemeinek egyesítését végző robot állomások mellett az új létesítmény helyet biztosít az összeszerelési és végső ellenőrzési munkálatoknak is. Az elérhető eszközök körét pedig a virtuális valóság eszközök és 3D nyomtatók teszik teljessé. A berendezések és folyamatok úgy kerültek kialakításra, hogy mind a belsőégésű motorral, mind pedig a részben vagy teljesen elektromos hajtással szerelt járműveken elvégezhessék a szükséges teszteket és vizsgálatokat. Amikor egy modell teljesíti a legszigorúbb minőségi követelményeket, elhagyja a Kísérleti Csarnokot és ekkor mind a jármű, mind pedig a folyamat sorozatgyártásra késznek tekinthető.
Az üzem területén található kétszintes épület 22 méter magas és 12 142 nm területet foglal el, amely több, mint másfél focipálya méretének felel meg. Tökéletes munkafeltételeket biztosít a jelenleg ott dolgozó munkatársaknak illetve a többi részlegtől érkező kollégáknak és látogatóknak. A megbeszéléseknek és képzéseknek helyet adó termek kialakítása mellett tisztán elektromos járművek töltését szolgáló állomásokat is telepítettek. Az előszériás járművek bemutatására pedig tökéletes feltételeket kínál az itt található fényalagút.
Annak érdekében, hogy a jövőben az előszériás autók összeszerelésénél a legmodernebb technológiát használhassák, a létesítmény kialakításánál lehetővé tették, hogy igény esetén például rugalmasan alakítható robot fülkéket alkalmazzanak.
Az 1970-es években az épületet eredetileg a ŠKODA 100 modell lökhárítóinak galvanizálására használták, majd később az autógyártó raktárként használta a komplexumot. Most, hogy a 2019. szeptemberben kezdődött átalakítás menetrend szerint lezajlott, a terület és az épület nagy része ismét hatékonyan kerül kihasználásra. Az új Központi Kísérleti Csarnok energiahatékonyság szempontjából is a legkorszerűbb normákat képviseli. A külső falak teljeskörű hőszigetelést kaptak, a ŠKODA AUTO pedig a teljes épület világításánál LED technológiát használ és fotovoltaikus elemek beépítésére is van lehetőség.