1. Hírek
  2. A ralivilágbajnok és a KODIAQ RS
Újdonság a ŠKODA-ról

A ralivilágbajnok és a KODIAQ RS

Ha valaki, akkor Jan Kopecký, a ŠKODA WRC2-es csapatának világbajnok pilótája pontosan tudja, hogy milyen egy igazán sportos autó. Hiszen a versenyek során egy FABIA R5 volánja mögött ül, a magánéletben pedig egy ŠKODA OCTAVIA RS 245 várja a parkolóban. Ám most egy SUV-t kellett próbára tennie, ráadásul egy versenypályán. Egyedül. Itt igazán semmi másra nem kellett figyelnie, csak hogy élvezze annak erejét és sportos karakterét. Ja, hogy eddig nem mondtuk? Ez az SUV a KODIAQ RS volt.

KODIAQ RS Open Corner

Az elvárások nem voltak éppen kicsik a részéről. Egy jó autótól szerinte alap, hogy nagyszerűen kezelhető legyen, arról nem is beszélve, hogy a motor kellő tartalékkal szolgáljon, ha meg kell előzni valakit az út során.

Amikor először látta a KODIAQ RS-t, a népszerű ŠKODA SUV új sportos változatát, rögtön felcsigázta a kíváncsiságát. „Személy szerint én az SUV modelleket inkább az off-road vezetéssel társítom, de tökéletesen megértem, hogy mennyire praktikusak lehetnek a családi használatra is” – mondta Kopecký, elismerve, hogy egy számára kicsit ismeretlen az SUV-k világa.

„A KODIAQ RS hatalmas meglepetést okozott a pályán. Nagyon magabiztosan viselkedett, rendkívül közvetlen a kormányzása, és sokkal-sokkal sportosabb annál, mint amire számítottam. Bőségesen elegendő a motor ereje és nyomatéka, nagyon jó a vezetői pozíció a kormány mögött, és meglepően jól kezelhető a mérete és súlya ellenére. Ez egy nagyon jól kitalált és összerakott autó”- mondta el első benyomásait.

A KODIAQ RS nem rejti véka alá sportos jellegét. A kétliteres bi-turbó dízel motor 240 lóerőt kínál, rendkívüli, 500 Nm-es nyomatékkal. Ez az erő azonnal rendelkezésre áll, ahogy a gázra lépünk, köszönhetően az intelligens összkerékhajtásnak és a 7 fokozatú DSG automat váltónak. Adaptív lengéscsillapítók, sportülések? Mindkettő széria, ahogyan a 6,9 másodperces százas gyorsulás, és a 221 kilométeres végsebesség is.

Jan Kopecký ezután egy keményebb próbára is lehetőséget kapott a KODIAQ RS volánja mögött. Nem csak egy nagy versenypályán hajthatta meg a KODIAQ RS-t, de azt is kipróbálhatta, hogy a váratlan helyzetekben hogyan viselkedik a legsportosabb medve. Persze Kopecký nem az a típus, aki meghátrál egy ilyen feladattól. A teszt után a lelkesedése nemhogy alább hagyott volna, hanem tovább nőt! A végén nem csak visszaadni nem akarta a KODIAQ RS-t, de egyenesen kijelentette, hogy rendel magának egyet.

„Ami leginkább tetszett benne, az a robbanékonysága. Jó érzés belegondolni, hogy milyen egyszerű és biztonságos lehet ezzel a KODIAQ RS-el megelőzni egy lassú teherautót. Ez nagyszerű, mert számomra nagyon fontos a biztonság. A karosszéria nagyon merev, a futómű kellően kemény és jól hangolt, így nem dülöngél a kanyarokban. Ennek köszönhető, hogy akár finoman meg is csúsztathatjuk egy kanyarban, ami egy ekkora autónál nem megszokott”-  tette még hozzá.

És hogy mi nyűgözte le még a ralivilágbajnokot a KODIAQ RS-ben? “A hangja fenomenális! Kívül és belül is nagyon jó hallgatni. A hangja alapján senki nem gondolná, hogy 4 hengeres dízelmotor hajtja. Ami elsőre eszébe jut mindenkinek, hogy ez legalább egy 8 hengeres motor”- zárta Jan Kopecký.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.