Mentes és Társai Hírek

Tökéletes társ minden úton. A nyüzsgő városi rohanáshoz megfelelő modelltől, a tágas üzleti, és az innovatív elektromos járműig a ŠKODA választéka mindent lefed. Találja meg az Ön számára tökéletes ŠKODA modellt!

  1. Hírek
  2. Sikertörténet: Az RS modellek kiválóan alkalmazkodnak a bevált motorsport-technológiákhoz a sorozatgyártásban
Újdonság a Škodától

Sikertörténet: Az RS modellek kiválóan alkalmazkodnak a bevált motorsport-technológiákhoz a sorozatgyártásban

A motorsport a Škoda DNS-ének szerves része. A cseh autógyártó közel 125 éve vesz részt a motorsport versenyeken. Ez az elkötelezettség tesztpályát és fejlesztési platformot is biztosít a sorozatgyártású modellek számára. Az „RS” rövidítés a „Rally Sport” rövidítése, és számos sikerre utal a világ versenypályáin és ralipályáin. 2000 óta a Škoda sorozatgyártású modelljeinek sportos, erőteljes csúcsmodelljeire is utal.

Sikertörténet: Az RS modellek Open Corner

„Az RS modelleknek hosszú hagyománya van a Škodánál. Motorsport-technológiát és érzelmeket visznek sorozatgyártású autóinkba, és világszerte lenyűgözik ügyfeleinket. A sportosság megtestesítői, „Mladá Boleslavban készült”, és a kiszállítási adatok sokat elárulnak az elmúlt évek sikereiről: a mai napig több mint 350 000 eladott járművel az Octavia RS a modellpaletta és az egész márka sarokköve. Első generációjában a Kodiaq RS sikeresen hozta el az RS szellemiségét egy új szegmensbe. Közel 40 000 eladott darabbal a sportos csúcsmodell jelentősen hozzájárult nagyméretű SUV-nk sikeréhez.”


Martin Jahn, a Škoda Auto igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja

Az első, 1901-es versenytől az 1960-as évekig

A Škoda motorsport története, akárcsak az egész márka története, két kerékre nyúlik vissza, és 124 évvel ezelőtt kezdődött. Václav Laurin és Václav Klement 1899-ben mutatták be első motorkerékpárjukat – a Slavia Type B-t. 1901 júniusában pedig részt vettek első, Párizsból Berlinbe tartó, 1196 kilométeres versenyükön. Nem sokkal ezután négykerekű versenyautókat fejlesztettek ki, és az első jelentős sikert 1936 januárjában ünnepelték. Ekkor a Škoda Popular második helyezést ért el a legendás Monte Carlo Ralin az 1500 köbcentisekig terjedő kategóriában. A nemzetközi raliversenyeken a Škoda az Octavia Touring Sport – röviden TS – modellel lendült igazán szárnyra, amely három egymást követő kategóriagyőzelmet aratott a „Monte”-on 1961-ben, 1962-ben és 1963-ban.

Sikert%F6rt%E9net%3A%20Az%20RS%20modellek
Sikert%F6rt%E9net%3A%20Az%20RS%20modellek

Az RS-korszak kezdete és a legendás RS modellek


Az 1970-es évek az RS-korszakot jelképezték a Škoda Motorsportnál. 1974-et a 180 RS és 200 RS rali prototípusok kifejlesztése jellemezte. A következő évben érkezett a legendás Škoda 130 RS. A modell a „Kelet Porsche-jaként” vált ismertté, olyan sikerekkel, mint egy kettős győzelem a kategóriájában az 1977-es Monte Carlo Ralin. 1981-ben a Škoda Európa-bajnok lett az Európa-túraautó-bajnokság márkaértékelésében a 130 RS-sel. A Škoda Favorit 1991 és 1994 között négy egymást követő „Monte” diadalt is aratott kategóriájában. Az ezredforduló környékén bemutatott Škoda Octavia WRC után különösen a Škoda Fabia különböző rali változatai járultak hozzá ehhez a sikertörténethez. A Fabia R5, a Fabia R5 evo és a jelenlegi Fabia RS Rally2 2015 óta összesen 16 világbajnokságot nyert a WRC2 kategóriában a pilóták és csapatok számára, valamint öt győzelmet arattak Monte-Carlóban.

Sikert%F6rt%E9net%3A%20Az%20RS%20modellek

Az RS a ralipályáról a sorozatgyártásba történő technológiaátadást jelenti.


A Škoda Auto folyamatosan új, csúcstechnológiás megoldásokat fejleszt a Škoda Motorsport versenyrészlegével, és azokat a nemzetközi rali legnehezebb körülményei között teszteli, hogy később közúti modellekben is felhasználhassák. Ezek a megoldások a márka sportos csúcsmodelljeiben debütálnak, amelyek az elmúlt 25 évben az RS rövidítést viselték.

- Octavia RS I (2000–2005) – 1,8 literes, turbófeltöltős motorral szerelve, 132 kW (180 LE) teljesítményt nyújtva. 2002-ben Combi kombiként is debütált.

- Fabia RS I (2003–2007) – átlépte a 200 km/h-s határt egy 1,9 literes turbódízel motorral, amely 96 kW (130 LE) teljesítményt produkál.

- Octavia RS II (2005–2013) – 147 kW (200 LE) teljesítményű 2.0 TFSI benzinmotor és 125 kW (170 LE) teljesítményű 2.0 TDI között lehetett választani. Opcionálisan hatfokozatú DSG sebességváltó is elérhető volt.

- Fabia RS II (2010–2014) – 132 kW (180 LE) teljesítményű 1.4 TSI motorral és 7 sebességes DSG sebességváltóval. Egy Combi kombi változat is megjelent.

- Octavia RS III (2013–2015) – a modell történetének első TSI benzinmotorja 162 kW (220 LE) teljesítménnyel és 250 km/h elektronikusan korlátozott végsebességgel. A 135 kW (184 LE) teljesítményű dízelmotor most először volt elérhető összkerékhajtással.

- Octavia RS 230 (2015–2017) – 2.0 TSI/169 kW (230 LE) motorral felszerelve.

- Octavia RS 245 (2017–2020) – 2.0 TSI/180 kW (245 LE) motorral felszerelve. 0-ról 100 km/h-ra mindössze 6,6 másodperc alatt gyorsult, az alapfelszereltséghez pedig sport üzemmóddal ellátott ESC rendszer és elektrohidraulikusan szabályozott első részlegesen önzáró differenciálmű (VAQ) tartozott.

- Kodiaq RS (2018–2024) – az első RS SUV. 176 kW-os (240 LE) 2.0 TDI motorjával és összkerékhajtásával pályarekordot állított fel a legendás Nürburgring-Nordschleifén. 2021-ben a Škoda történetének legerősebb dízeljét egy új, 180 kW-os (245 LE) 2.0 TSI váltotta fel.

- Enyaq Coupé RS (2022) – az első tisztán akkumulátoros elektromos RS modell. Két villanymotorral, 220 kW (299 LE) rendszerteljesítménnyel és összkerékhajtással rendelkezett. Ez tette a Škoda történetének legerősebb sorozatgyártású járművévé.

- Enyaq RS összkerékhajtással (2022 vége). 2023-ban mindkét Enyaq RS modell teljesítménye 250 kW-ra (340 LE) nőtt.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.