Újdonság a ŠKODA-ról
2021.12.10.

AZ ÚJ ŠKODA KAROQ

A megújult KAROQ számos jelentős fejlesztéssel érkezik. A dizájntól kezdve a kényelmesebb és modernebb belső téren, a fenntartható anyagokon, az új technológiákon és az üzemanyag-takarékos motorokon át a legmodernebb biztonsági asszisztensekig és a csatlakoztathatóságig.
NEW ŠKODA KAROQ

A megújult KAROQ a ŠKODA legkelendőbb és legnagyobb SUV-ja, a KODIAQ nyomdokaiba lépve új technológiákkal és új külsővel gazdagodott.

Több mint 500 000 eladott példányával a KAROQ a ŠKODA sikerének egyik alappillére. Azért, hogy ezt a tendenciát fenntartsák, az autót gondosan modernizálták. A frissített változat új formatervet, javított aerodinamikát, valamint modern asszisztencia- és infotainment-rendszereket kapott. „Meggyőződésem, hogy a funkciók e kombinációjával a ŠKODA KAROQ eddigi sikerére építhetünk" - mondta Thomas Schäfer, a ŠKODA vezérigazgatója.

https://youtu.be/AGop1r9Nnis

Új megjelenés

A KAROQ új megjelenésében már első pillantásra is látható változás. A ŠKODA KODIAQ-hoz hasonlóan ez is evolúciós változást jelent a ŠKODA formatervezési nyelvében. "A modernizált KAROQ mostantól magabiztosabb külsőt mutat. A szélesebb, hatszögletű hűtőrács és az új első lökhárító izmosabbá teszi az elejét. A keskenyebb LED-es fényszórók új elrendezése dinamikusabb megjelenést kölcsönöz. A hátsó rész dinamikus megjelenését az új hátsó lámpák kialakítása is kiemeli. Az új tetőspoiler pedig vizuálisan megnyújtja az autó sziluettjét" - mondja Oliver Stefani vezető formatervező.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Az új frontnak és a szélesebb, hatszögletű hűtőrácsnak köszönhetően a ŠKODA KAROQ mostantól robusztusabb megjelenésű. Az elődjénél keskenyebb fényszórók új elrendezésűek, és most először LED Matrix kivitelben is elérhetőek. Számos más elem is megváltozott: különösen a lökhárítók, de az ötödik ajtó tetején található hátsó spoiler is. Az új első lökhárító mostantól az autó többi részével megegyező színű. A lökhárító tövében széles beömlőnyílás található, oldalt kristályos hálós szerkezettel, amelyet egy L alakú dizájnelem szegélyez, amely az első kerekeknél lévő aktív szellőzőnyílásokra hívja fel a figyelmet. A hátsó lámpák is új, karcsúbb megjelenést kaptak, és a hátsó lökhárító is a karosszériával azonos fényezést kapott. A KAROQ egyébként összesen kilenc színben lesz kapható, amelyek közül kettő - a Phoenix narancsmetál és a grafitszürke metál - teljesen újdonság az autó számára.

Image

Az ötödik ajtón lévő spoiler megnyúlt, ami kisimítja az autó sziluettjét, miközben más módosításokkal együtt hozzájárul az aerodinamika javításához. Ezáltal a KAROQ az egyik legaerodinamikusabb autóvá válik a szegmensében. Nem meglepő, hiszen a mérnökök a könnyűfém keréktárcsákat is áttervezték. Ezek ismét aerodinamikailag optimalizáltak, és két esetben speciális borítással szerelhetők fel, amelyek még tovább javítják a légáramlást. Mindez hozzájárul a CO2-kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztás csökkentéséhez.

Környezetbarát anyagok és motorok

Az innovatív KAROQ tervezőinek egyik fő célkitűzése a jobb környezetvédelmi szempontok érvényesítése volt. Ennek megfelelően a ŠKODA KAROQ motorházteteje alatt az Evo generáció öt modern, üzemanyag-takarékos motorjának egyike található: az 1,0, 1,5 és 2,0 literes turbófeltöltős TSI benzinmotorok (81, 110 és 140 kW teljesítménnyel) vagy a kétliteres 2,0 TDI turbódízel két változata (85 és 110 kW). A benzinmotorok speciális megoldást alkalmaznak a belső súrlódás csökkentésére, az 1,5 TSI motor pedig hengerleállítással is rendelkezik.

Image

A dízeleknél az áttervezett forgattyús tengely az egyik jellemző, amely segít a fogyasztás csökkentésében, míg az alacsony károsanyag-kibocsátás - beleértve a mindent eldöntő nitrogén-oxid-kibocsátást is - kulcsa egy továbbfejlesztett, "szelektív katalitikus redukciót" alkalmazó kipufogógáz-kezelő rendszer. A Twin Dosing nevű eljárás során az AdBlue®-t használják a szennyező anyagok csökkentésére, így az NOx-kibocsátás jóval az előírt szabványok alatt marad. A vásárlók ezúttal is kézi sebességváltók és duplakuplungos DSG automaták közül választhatnak, és az összkerékhajtás is elérhető (a 2.0 TSI esetében a 4 × 4 és a DSG alapfelszereltség).

Image

A KAROQ környezetbarátabb anyagokat használó belső kialakítása szintén hozzájárul a környezeti lábnyom csökkentéséhez. Az opcionális ECO szövetkárpitozás, amely az ülések és egyéb területek kárpitozásához nem állati eredetű, újrahasznosított és újrahasznosítható anyagokat használ, viszi ezt az elképzelést a legtovább. "Az egyik legfontosabb újítás az új ECO szövet, amely vegán, részben újrahasznosított és újrahasznosítható anyagokat használ. Az üléshuzat újrahasznosított PET-palackokból készül" - mondja Oliver Stefani.

Az új anyagkombinációk és az új felszereltségi jellemzők, mint például az opcionális, elektromosan működtethető, memóriával ellátott utasülés, az új KAROQ belső terét nagyon barátságossá és kényelmessé teszik. Mondanom sem kell, hogy az előd tágassága megmaradt, beleértve az akár 521 literes csomagtartót is.

Image
Image
Image

„Connectivity” és modern asszisztensrendszerek

Az új ŠKODA KAROQ számos biztonsági funkcióval és vezetési asszisztenssel is rendelkezik, és az autóhoz rendelhető a legmodernebb Travel Assist csomag is, amely jelentősen növeli a kényelmet a hosszú utakon. Az összes fejlett technológia, köztük a városi vészfékező rendszer, a prediktív sebességtartó automatika, a sávtartó asszisztens és más megoldások célja, hogy minimálisra csökkentsék az esetleges ütközések valószínűségét. Baleset esetén azonban akár kilenc légzsák és a "multi-collision" fékrendszer, amely baleset után mozgásképtelenné teszi az autót, és megakadályozza a további ellenőrizetlen mozgást, védi az utasokat.

Image

Proaktív utasvédelem is rendelkezésre áll. Ha az autó elején elhelyezett radar ütközésveszélyt vagy kemény fékezést észlel, a rendszer automatikusan bezárja a nyitott ablakokat vagy a panorámatetőt, bekapcsolja a vészvillogókat és megfeszíti az első biztonsági öveket.

A vezetőt egy innovatív fedélzeti rendszer segíti. A KAROQ mostantól alapfelszereltségként a Virtual Cockpit mini nyolc colos kijelzővel kerül forgalomba; a szélesebb körű funkciókkal rendelkező 10,25 colos Virtual Cockpit opcionálisan rendelhető. Emellett három különböző infotainment-szint áll rendelkezésre, 8 és 9,2 hüvelyk közötti kijelzőkkel. Természetesen vannak csatlakoztathatósági funkciók is, különösen a magasabb infotainment-szinteken, vagy a Laura digitális asszisztens, amely összesen tizenöt nyelven ért.

Image

Sportos hatótávolság-növelő

A frissített KAROQ sportos csúcsváltozatban is elérhető. A KAROQ SPORTLINE nevet viselő változatot számos megkülönböztető jegye, köztük az akár 20 colos sportos könnyűfém keréktárcsák és számos fekete festett részlet, például a hűtőrács, az ablakok díszlécei, a hosszanti tetősínek és a külső tükörsapkák teszik összetéveszthetetlenné. Kizárólag a SPORTLINE modellhez tartozik a csúcsmodell 2.0 TSI 140 kW-os erőforrása, amelyhez mindig DSG automata sebességváltó és összkerékhajtás párosul.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

A KAROQ SPORTLINE jellegzetes belső térrel is büszkélkedhet, amely gazdag felszereltséggel és légáteresztő ThermoFlux anyaggal kárpitozott sportülésekkel rendelkezik. Az ülések integrált fejtámlákkal rendelkeznek, az autóhoz három küllős sportkormány és számos más sportos részlet tartozik.