Mentes és Társai Hírek

Tökéletes társ minden úton. A nyüzsgő városi rohanáshoz megfelelő modelltől, a tágas üzleti, és az innovatív elektromos járműig a ŠKODA választéka mindent lefed. Találja meg az Ön számára tökéletes ŠKODA modellt!

  1. Hírek
  2. Az új Enyaq RS Race: Motorsport koncepció fenntartható ötletekkel a sorozatgyártású modellekhez
Újdonság a Škodától

Az új Enyaq RS Race: Motorsport koncepció fenntartható ötletekkel a sorozatgyártású modellekhez

› Alacsonyabb, szélesebb és jelentősen könnyebb: A Škoda Motorsport egy teljesen elektromos koncepcióautót fejlesztett az új Škoda Enyaq Coupé RS alapján› Több mint 300 kg-ot megtakarítva: Az új koncepcióautó kísérleti projektként szolgál, és magában foglalja a jövőbeli sorozatgyártású autók ötleteit, beleértve a fenntartható és könnyű anyagokat› A Škoda versenyzési DNS-ének továbbvitele: Az új Enyaq RS Race vizuális és technikai fejlesztéseket tartalmaz, többek között szélesebb, ültetett alvázat, áttervezett lökhárítókat, továbbfejlesztett lengéscsillapítókat és bukókeretetMladá Boleslav, 2025. június 9. – A Škoda Motorsport bemutatja nemrég bemutatott, teljesen elektromos versenyautó-koncepciójának legújabb változatát: az új Enyaq RS Race-t. A cseh márka versenyzési DNS-ében gyökerező koncepcióautó támogatja az innovatív technológiák és fenntartható anyagok fejlesztését, és kísérleti projektként szolgál a jövőbeli sorozatgyártású modellek számára. Az alacsonyabb és szélesebb koncepcióautó innovatív, fenntartható biokompozit alkatrészeket tartalmaz, amelyek ugyanolyan merevséget és súlyelőnyöket biztosítanak, mint a szénszálas anyagok, így több mint 300 kg-os össztömegcsökkentést eredményeznek az alapjául szolgáló új Škoda Enyaq Coupé RS-hez képest.

Az új Enyaq RS Race: Motorsport koncepció fenntartható ötletekkel a sorozatgyártású modellekhez Open Corner



Az%20%FAj%20Enyaq%20RS%20Race
Az%20%FAj%20Enyaq%20RS%20Race

Egy tisztán elektromos versenyautó, amelyet a Škoda Fabia RS Rally2 motorsport DNS-e határoz meg

A Škoda Motorsport mérnökei egy teljesen elektromos versenyautót fejlesztettek ki, amely szorosan illeszkedik a sikeres Škoda Fabia RS Rally2 vezethetőségéhez. A Škoda versenyzői DNS-e és a motorsport szigorú követelményei továbbra is feszegetik a műszaki innováció határait. Az első Enyaq RS Race fejlesztése 2023-ban kezdődött, majd 2024 októberében volt a világpremierje. Az új Enyaq RS Race esetében a csapatok felhasználták az első koncepcióautó fejlesztése során szerzett szakértelmet, és a nemrég bemutatott új Škoda Enyaq Coupé RS-sel a következő szintre emelték azt. A projekt bemutatja a Škoda tevékenységét az elektromos motorsport területén, előmozdítva a fenntarthatóbb jövő felé vezető utat. A koncepcióautó legújabb verziója ugyanazt az elektromos hajtásláncot használja, de 70 mm-rel alacsonyabb, elöl 72 mm-rel, hátul pedig 116 mm-rel szélesebb. A legfontosabb, hogy jelentősen könnyebb, mint a sorozatgyártású modell. Ezenkívül a koncepció számos vizuális és műszaki módosításon esett át, beleértve az optimalizált futóművet, az újratervezett lökhárítókat, valamint a módosított lengéscsillapítókat és rugókat. Egy teljesen új, nagy teljesítményű fékrendszer, versenyülések és bukókeret garantálja a lehető legmagasabb szintű aktív és passzív biztonságot. A jármű elejét mostantól a letisztult, magasfényű fekete Tech-Deck Face határozza meg, a motorháztetőn a Škoda felirat váltotta fel a logót. Az autó új, szegmentált LED-es hátsó lámpákkal is fel van szerelve.

Biokompozit alkatrészek: súlycsökkentés és fenntarthatóság növelése

A sorozatgyártású modellhez képest a súly csökkentése érdekében a Škoda Motorsport mérnökei innovatív és fenntartható anyagokat alkalmaztak, és eltávolítottak minden olyan alkatrészt, amelyre az autó rendeltetésszerű használatához nem volt szükség. Ezenkívül könnyű polikarbonátból készült oldalsó és hátsó ablakokat is beépítettek. Ezek az intézkedések együttesen 316 kg-os súlymegtakarítást eredményeztek. A Škoda motorsport partnerével, a Bcomppal együttműködve kifejlesztett, lenrostot tartalmazó fenntartható biokompozit alkatrészek bevezetése kísérleti jellegű a jövőbeli sorozatgyártású modellek számára. A karbont helyettesítő könnyű alkatrészeket mind a belső térben, mind a karosszériában használják, beleértve a lökhárítókat, a sárvédőket, a tetőt, a tetőszellőzőt és a hátsó szárnyat. A belső térben alkalmazott alkalmazások közé tartozik a műszerfal, az ajtópanelek, valamint a vezető és az utas lábtartói. Ezenkívül a standard modell panoráma üvegtetőjét biokompozit panelre cserélték.

Az%20%FAj%20Enyaq%20RS%20Race

Fenntartható lenrost-összetevők: szén-dioxid-alternatíva

Összesen 16 járműalkatrész készül fenntartható anyagokból, a belső és külső térben egyaránt természetes lenrostok helyettesítik a szenet. Ezeket a legnehezebb versenykörülmények között tesztelik, például a Škoda Fabia RS Rally2-ben, fenntartható kenőanyagokkal együtt motorokhoz, hajtóművekhez és lengéscsillapítókhoz. Egy példa erre az AmpliTex, egy Európában termesztett, megújuló lenrostokból készült műszaki erősítő szövet. Ezek a szőtt szálak nemcsak a belső tér rezgését csökkentik és hozzájárulnak a súlycsökkentéshez, hanem vizuálisan vonzó designelemként is szolgálnak. Ezenkívül a lentermesztés lényegesen kisebb hatással van a talajra, mint más növények.

A Bcomp PowerRibs™ technológiája rendkívül könnyű, nagy teljesítményű, szintén lenből készült természetes szálakat használ. A PowerRibs™ a maximális merevséget és a minimális súlyt ötvözi azáltal, hogy egy 3D-s szerkezetet hoz létre az autó karosszériájának vékony falú paneljeinek megerősítésére. Az előnyök közé tartozik a nyersanyag-megtakarítás, a súlycsökkentés és az alacsonyabb gyártási költségek a kevesebb fogyóeszköz-felhasználásnak köszönhetően. Az anyag a szénszálhoz hasonló merevséget és súlyelőnyöket kínál, miközben a CO₂-kibocsátást körülbelül 85%-kal csökkenti. Az eredeti Enyaq RS Race-ben a Škoda Auto először használta ezt az anyagot nagyméretű, összetett alkatrészekhez, például az első sárvédőkhöz, az oldalpanelekhez és a lökhárítókhoz. A mérnökök a prototípus előkészítése és gyártása során széles körben alkalmazták a 3D nyomtatást is, újrahasznosított anyagokat, például nejlont és CO₂-semleges, biológiailag lebomló biopolimer szálakat használva.

A karosszéria aerodinamikai optimalizálása

Az%20%FAj%20Enyaq%20RS%20Race
Az%20%FAj%20Enyaq%20RS%20Race

Az aerodinamikai csomag tartalmaz egy nagy hátsó szárnyat, egy aerodinamikailag optimalizált tetőt és egy NACA légbeömlőt, amely a levegőt a belső térbe vezeti. A tető hátsó részén található kis szárnybeömlők közvetlenül a hátsó szárnyra irányítják a légáramlást. A hűtőrendszer levegőbeömlőjét is áttervezték, az első rész mostantól teljesen tömör, és a levegő a lökhárító alsó részén keresztül szívódik be, ami döntött hűtőfalat tesz szükségessé. Az újratervezett lökhárítók két további légfüggönnyel elöl, szélesebb sárvédőkkel és egy új hátsó diffúzorral, valamint a nagy hátsó szárny növelik a leszorítóerőt, javítva a vezethetőséget nagyobb sebességnél. A kerekek körüli turbulenciát szárny alakú légterelő elemek minimalizálják, míg az első és hátsó kerékívekben található szellőzőrácsok javítják mind az aerodinamikát, mind a fékek hűtését. Továbbá az új Enyaq RS Race aerodinamikailag optimalizált kerekekkel van felszerelve.

Az%20%FAj%20Enyaq%20RS%20Race
Az%20%FAj%20Enyaq%20RS%20Race

Versenykész beállítások: kézifék, felfüggesztés és részlegesen önzáró differenciálmű

A Škoda Motorsport számos alkatrészt átalakított az új Enyaq RS Race-en. Például a sorozatgyártású modell fékrendszerét egy nagy teljesítményű rendszerre cserélték, amely karbon-kerámia féktárcsákat, elöl tízdugattyús, hátul négydugattyús féknyergeket és új fékhűtő rendszert tartalmaz. Ezenkívül a koncepcióautót egy rali típusú hidraulikus kézifékkel, hosszú karral és a Škoda Fabia RS Rally2 pedálrendszerével szerelték fel. A standard DCC felfüggesztés helyett egy speciális sportfelfüggesztést szereltek be, amely lehetővé teszi a rugómerevség, a nyomóerő és a húzóerő egyedi beállítását. A kezelhetőség és a gyorsulás javítása érdekében az új Enyaq RS Race részlegesen önzáró differenciálművel van felszerelve mind az első, mind a hátsó tengelyen.
A 20 colos kerekekre alacsony profilú gumiabroncsok vannak szerelve. A két villanymotor, amelyek együttes teljesítménye 250 kW, megegyezik a sorozatgyártású modellben található motorokkal. A Škoda Enyaq Coupé RS-hez hasonlóan a végsebessége 180 km/h, de a könnyebb új Enyaq RS Race mostantól öt másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra.

Az%20%FAj%20Enyaq%20RS%20Race
Az%20%FAj%20Enyaq%20RS%20Race

Továbbfejlesztett kormányzás és kezelőszervek a pályán nyújtott teljesítmény érdekében

A teljesen áttervezett belső teret a Škoda Fabia RS Rally2 ihlette, és módosított infotainment rendszert is tartalmaz. Az új gombokkal ellátott versenykormány a Škoda Fabia RS Rally2 kormánykerekére hasonlít. Az Enyaq Coupé RS-ben alkalmazott progresszív fogasléces kormánymű helyett az új Enyaq RS Race lineáris kormányművel rendelkezik, a rásegítés szintje vezérlőszoftverrel állítható, és kifejezetten a versenyteljesítményhez optimalizált áttételt kapott. A menetválasztó és az autó indítására és az automatikus tűzoltó rendszer aktiválására szolgáló központi panel a kétszemélyes jármű ülései között kapott helyet.

Havas hangrendszer: felerősítve az autentikus motorsport élményért

Az új Enyaq RS Race prémium Havas hangrendszerrel rendelkezik, amely egy digitális hangerősítőt is tartalmaz a jellegzetes, izgalmas motorsport hangzás érdekében. Ez a rendszer lényegesen erősebb, mint az új Enyaq Coupé RS sorozatgyártású modelljében található egység, és a hangszíne is állítható. A Havas hangrendszer nagyobb hangszóróegységekkel rendelkezik, eggyel elöl és kettővel hátul. A hang 30 km/h feletti sebességnél aktiválódik, izgalmas akusztikai élményt biztosítva a vezetés során.

Az%20%FAj%20Enyaq%20RS%20Race
Az%20%FAj%20Enyaq%20RS%20Race
Az%20%FAj%20Enyaq%20RS%20Race
Az%20%FAj%20Enyaq%20RS%20Race
Az%20%FAj%20Enyaq%20RS%20Race
Az%20%FAj%20Enyaq%20RS%20Race
Az%20%FAj%20Enyaq%20RS%20Race
Az%20%FAj%20Enyaq%20RS%20Race
Az%20%FAj%20Enyaq%20RS%20Race
Az%20%FAj%20Enyaq%20RS%20Race
Az%20%FAj%20Enyaq%20RS%20Race
Az%20%FAj%20Enyaq%20RS%20Race


Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.