Mentes és Társai Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. A szárnyas nyíl évszázada
2023.12.15.
Újdonság a Škodától

A szárnyas nyíl évszázada

Száz éve, 1923. december 15-én jegyezték be a Škoda védjegyet. A három tollat ​​hordozó ikonikus repülő nyíl a sebességet és a haladást szimbolizálta. Nézze meg, hogyan változott azóta a logó a Škoda autók motorháztetőjén.

Škoda védjegy - A három tollat ​​hordozó ikonikus repülő nyíl

A szárnyas nyíl különböző formákban szerepel a Mladá Boleslavban gyártott autókon 1925 óta, amikor is felváltotta az eredeti kör alakú Laurin & Klement logót.

Nézze meg az alábbi linken a videót, így változott a logó:

https://youtu.be/30hR--NIZhE?si=JMltRPR8tR6Bf-1U


Amikor az egész elkezdődött, a mladá boleslavi székhelyű cég a hazafias Slavia nevet használta termékeire, azaz kerékpárjaira. A cég dekoratív logójában és az egyszerűsített fémlemezen a logót a cégalapítók vezetékneve egészítette ki: Laurin & Klement. Ugyanez igaz az 1899-től gyártott motorkerékpárokra is. Az autógyártás megjelenése (1905) egy jellegzetes kör alakú logót vezetett be L&K kezdőbetűkkel, és babérkoszorúval egészült ki a kerülete körül. Ez azt a tényt tükrözte, hogy a jelentős motorsport-eredmények már akkoriban a vállalat DNS-ének részét képezték. A szecessziós eleganciával visszhangzó Laurin & Klement kalligrafikus felirat az 1920-as évek végéig a kommunikációban és az autók radiátorain is megjelent.

03a-LOGO_LK_bd0bbca7

A sebesség és a haladás szimbóluma
1923. december 15-én a repülő nyíllal ellátott Škoda védjegyet hivatalosan egy olyan cégnél jegyezték be, amely nem volt Mladá Boleslav autógyártója. Természetesen ez volt a Škoda Works, a plzeňi székhelyű mérnöki iroda új logója. A vállalat ezzel egyidejűleg szabadalmaztatott egy alternatívát öt tollal és integrált Škoda felirattal, amelyet valójában soha nem használtak. 

Skoda LOGO

Ez több mint egy éves, megfelelő védjegy keresés eredménye volt, amely nyilvános pályázattal kezdődött. A mintegy háromszáz minta közül az indián főnök fejére emlékeztető, tollas fejdíszes változat győzött. A logó tervezőjének neve valószínűleg örökre rejtély marad; kollektív munka lehetett, amelyet a vállalat különböző részlegei fokozatosan módosítottak. A nyilat mintegy repülésben tartó öt tollról háromra való csökkenés annak a ténynek köszönhető, hogy a termékek széles skáláján használt új védjegynek még akkor is egyértelműnek kellett lennie, ha még meglehetősen kicsi volt, és öntött vagy öntött volt. három dimenzióban. Ezen okok miatt végül a Škoda kiegészítő szót is elhagyták. 

Az új jelzés alig két évvel később jelent meg a Mladá Boleslav autóin, miután a Laurin & Klement autógyárat integrálták a Škoda mérnöki konszernbe. 

Image

A logó alapja egy indián fejdísz volt.

Kék helyett zöld

Amikor az 1990-es évek elején a Škoda autógyártó cég a Volkswagen csoport részévé vált, a logó grafikai koncepciója megváltozott. Az eredeti kék-fehér színt 1992 és 1993 fordulójáig használták a céges nyomtatott anyagokhoz, 1995-ig pedig az autók emblémájaként.

Az 1990-es években a környezetvédelemre való fokozott hangsúlyt fektetve a logó zöld színe egyre hangsúlyosabbá vált.

Skoda LOGO

Ezzel természetesen nem ért véget a logó fejlesztése. 2011. március 3-án, a rangos Genfi Autószalonon nem csak a Škoda újdonságait mutatták be. A cég most ünnepelte a motorsportban való sikeres szerepvállalásának 110. évfordulóját a Fabia Monte Carlo modell debütálásával, amely először januárban vett részt az azonos nevű rallyn. A másik figyelem középpontjában a Vision D tanulmány állt, amely a márka akkoriban új formanyelvének első bemutatója. A jellegzetes Škoda formatervezési jellemzőket éles, letisztult vonalvezetés egészítette ki. Így logikus volt, hogy az új vállalati dizájn mellé frissített logó is kerüljön. 

Skoda LOGO

A szárnyas nyíl zöld árnyalatát világosabbra, Škoda zöldre változtatták, amelyet egy finomabb króm (korábban fekete) kör szegélyezett. A 3D-s elem használata is jelentősen javította a logó plaszticitását. Március 1-jén, kedden a régi logót az újra cserélték az egész Mladá Boleslav-i anyatelepen, majd másnap a kvasinyi és vrchlabi fióktelepek követték. 2012 óta az új logó az autókon is megjelenik – a kerekeiken, a hűtőrácson és a kormányon. 

A digitális technológia korszakának logója

A 2011-től meglévő, szárnyas nyíllal ellátott kör alakú logó mellett hét évvel később a jellegzetes Škoda feliratot is elkezdték használni például az autók hátulján. 2022 nyarán ez a felirat lett a fő kommunikációs eszköz. 

A betűk kifejezőbbé tétele érdekében új megjelenést kapott, az S betű fölé integrált „kampós” akcentussal, valamint a ívek és élek szimmetrikusabb kombinációjával. A tipikus horgos akcentus, amely általában az S betű felett áll, beépül benne, és beleolvad a logó szimmetriájába.

Skoda LOGO

A szárnyas nyíl szimbólum kisebb változáson ment keresztül. A logót leegyszerűsítették, és most lapossá vált, lehetővé téve az autógyártó számára, hogy kifejezőbben dolgozzon a színekkel. A kétdimenziós változat különösen a mobil eszközökön hatékonyabb, és rugalmasan integrálható a különböző formátumokba, válaszul a kommunikáció még nagyobb digitalizációja felé való elmozdulásra. 

Image

Az új arculat a zöld két új árnyalatát, a smaragd és az elektromos zöldet is tartalmazza. Ezek fenntartják a kapcsolatot a történelemmel, miközben frissítik a logót, és hangsúlyosabb utalást tesznek az elektromobilitásra, amely a márka jövőjének sarokköve.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.