Professzionális dióhéjas tisztítás

A dióhéjas tisztítás a közvetlen befecskendezéses motorok esetében 40-50 ezer km megtétele után ajánlott. Ezzel megelőzhető akár egy későbbi költségesebb motorjavítás!
Dióhéjas tisztítás

A közvetlen benzinbefecskendezéses gépkocsik használata során a szívósoron és szelepein a lerakódó korom egyre halmozódik. Csökken a szívókeresztmetszet és elérheti azt a kritikus szintet, amely már negatívan befolyásolja a motor normál működését. A megtisztított felületekkel minden autós számára érezhető különbségek járnak.

Megszűnik az ideiglenesen kimaradó hengerek hibája, gyári szívókeresztmetszet áll vissza. Ezáltal újra teljes hatékonysággal dolgozhat a motor, visszaáll az eredeti teljesítmény.

Az eltávolított korom lerakódások hatására javul a benzin és levegő áramlása. Alapjáraton és terhelésen is simábban jár a motor.

A közvetlen befecskendezéses motorok esetében a szívószelep működés közben forróbb, mivel azt nem hűti le és nem tisztítja a befecskendezett üzemanyag. A használat közben forróvá váló szívószelep így potenciális lerakódásoknak van kitéve. A visszavezetett kartergáz lecsapódik, ezáltal egyre több lerakódás kezd felgyülemleni. Egyes motoroknál alkalmaznak kipufogógáz visszavezetést is, ami még tovább súlyosbíthatja a problémát.

40-50 ezer km megtétele után ajánlott a dióhéjas tisztítás. 100.000 km felett, ha elvégezzük, megelőzhető, egy költségesebb motor javítás!

DIÓHÉJAS TISZTÍTÁS FOLYAMATának ismertetése
Szinte alig kell megbontani a motort, kizárólag a szívósor kerül kiszerelésre. Így, kedvező áron érhető el tökéletesen sima szívócsatorna felület és lerakódásmentes szívószelepek.

  • A gépjármű szívósorát megbontjuk, hogy hozzáférjünk a problémás felületekhez. A tisztítás hengerenként külön, minden esetben zárt szelepekkel történik. 
  • A dióhéj szemcséket nagynyomású levegő segítségével a lerakódásokra irányítjuk. Így mechanikai úton távolítjuk el a felületekről a kokszot.
  • A dióhéjat és az eltávolított lerakódásokat egy elszívó berendezéssel kiszívjuk a hengerfejből. Ezáltal biztosított, hogy a hengerbe szilárd részecske nem kerülhet, ami esetlegesen károsodást okozhatna a motorban.
  • Ezután visszaszereljük a szívósort, beüzemeljük a motort.
  • Végül diagnosztikával ellenőrizzük a motor optimális működését.

Kérjen időpontot munkatársainktól:

 

Hornyák
Gábor

Szerviztanácsadó
Telefonszám:
Mobiltelefonszám: +36 30 456 5557
Fax:

Papp
Jenő

Szerviztanácsadó
Telefonszám:
Mobiltelefonszám: +36 30 625 4818
Fax: